Comunicat contra l’assetjament escolar a arrel d’un vídeo on s’agredia un noi pressumptament amb TEA

Des de la Federació Catalana d’Autisme, en representació de les entitats que en formen part, volem expressar el nostre rebuig a l’agressió a un jove que, segons les xarxes socials, té Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA). La informació sobre aquest diagnòstic no ha estat contrastada i des de la Federació també volem respectar la privacitat i la intimitat del jove i la família, tant si existeix un diagnòstic de TEA com si no.

Amb aquest manifest critiquem tot tipus de violència i recordem que un 46,1% d’infants i joves amb TEA pateixen assetjament escolar (Font: Autismo España). A més molts infants i joves amb TEA poden tenir dificultats per a comunicar què els ha passat, per tant, aquest percentatge podria ser més gran.

Les conseqüències de qualsevol tipus de bullying són desastroses pels infants i joves que el pateixen i afecta àrees bàsiques com el rendiment escolar, el desenvolupament social (em sento insegur/a al estar amb els companys i companyes, o em sento sol/a o rebutjat/ada) i la inclusió educativa (no vull anar a l’escola). En el cas de persones amb autisme, poden provocar seqüeles i angoixes permanents en la persona, afectant de manera flagrant la seva qualitat de vida i el seu equilibri emocional.

Aquest fet deplorable, posa de manifest, un cop més, la necessitat de sensibilitzar, informar i recolzar la diversitat (en totes les seves manifestacions, no només en l’autisme) a les aules dels instituts, als centres cívics, i a tots els espais on es pugui educar el jovent des d’una perspectiva inclusiva i constructiva.

Des de la Federació, critiquem igualment la publicació de les adreces i dades personals tant de l’agredit, com de l’agressor, perquè considerem que les forces de seguretat ja han activat dispositius per a afrontar aquest fet de manera legal i proporcionada. Cap violència justifica la violència.

Totes les entitats que formen la Federació Catalana d’Autisme rebutgem l’agressió, demanem més sensibilització, formació i inclusió en referència a les persones amb TEA i amb altres diversitats funcionals i oferim els nostres serveis, coneixement i especialització tant a les administracions, com als diferents centres i espais educatius i de lleure juvenils i a les forces de l’ordre. Seguim treballant per què cada cop siguin menys les persones agressores i més les persones que acompanyen i donen suport a la diversitat.

La Federació Catalana d’Autisme representa les següent entitats:

3 thoughts on “Comunicat contra l’assetjament escolar a arrel d’un vídeo on s’agredeix un noi pressumptament amb TEA